2010. szeptember 6., hétfő

Bill Bryson - Down Under



Mielőtt kijöttem Kambodzsába, az egyik kolléganőmtől kaptam egy listát, azokról a könyvekről, amiket elolvasásra ajánl nekem. Nagyon szeretem az ilyet, mert mindig egy új világ nyílik meg előttem. Szinte egy könyvet sem ismertem közülük, ami így izgalmas. Nem ragadok benne a saját érdeklődési körömben, hanem szélesedik az élménygyűjteményem. Ez olyan, mint új emberekkel megismerkedni. Rajtuk keresztül nem csak barátokat nyerhetünk, hanem új zenei stílust, új törzshelyeket a városban, még több új embert, új ismereteket és persze, könyveket. Olyan érdekes másokon keresztül is látni a világot.
Visszatérve a listához, annak ellenére, h mennyire örültem neki, nagyon sokáig lapult az egyik jegyzetfüzetemben. Nem feledkeztem meg róla, de nem is vettem elő sokáig. Végül, rendrakás közben akadt a kezembe és néztem végig a rajta szereplő könyveket. Ekkor akadt meg a szemem Bill Bryson-on és a címen, Down Under, ahogy az ausztrálok hívják magukat. Mivel ez a kontinens igen közel áll a szívemhez, azonnal beindult bennem az 'el kell olvasnom' reflex. Kb., mint a pavlovi kutya esetében. Ha látok egy jó könyvcímet, tudom, h az következik, h meg kell szereznem, amilyen hamar csak lehet. Szerencsére, nem kellett sokat keresnem, az egyik siem reap-i kis üzletben ráleltem a céltárgyra. Bár bevallom, elég szkeptikus és egyben előre csalódott voltam ismerve a helyi könyvárusok kínálatát. De meglepetésemre egy egész Bill Bryson sorozatra bukkantam.

Aki imádja Ausztráliát és sok érdekes infót szeretne megtudni róla egy vicces és könnyed stílusban, annak ez a könyv a kötelezőbbnél is kötelezőbb olvasmány!  Abszolút szórakoztató és teljesíti azt a kritériumot, h olvasás közben ki tudod zárni a külvilágot. Elrepít egy messzi helyre, ahol bármi lehetséges, a legkomolyabban! Szinte együtt járod Ausztrália tájait az íróval. Ami pedig a legjobb benne, h megnevetett. Hangosan kacarásztam a könyv felett és ezzel nem vagyok egyedül. MAn (a barátom) épp most olvassa és ugyanazokat a tüneteket produkálja, mint én. Sokszor látom, h a szimpla mosolygáson túl, felnevet. Bill Bryson-nak van egy sajátos humorérzéke, amit kár lenne kihagyni! De nem csak emiatt nem tudod letenni a könyvet, mert mindeközben annyi újdonságot mond el Ausztráliáról, h nem győzöd az álladat visszacsukni! És egyáltalán nem egy tipikus utikönyvről és tipikus információkról van szó. El sem tudom képzelni, hány órát tölthetett könyvtárakban, h mindezt előássa! De örülök, h megtette és biztos vagyok benne, h nem ez lesz az első könyve, amit elolvastam. Mert sokat kapsz tőle olvasás közben. Az író nem rejti véka alá véleményét, teljes mértékben beleviszi a saját személyiségét a könyvbe, ami ettől csak még szerethetőbbé válik.

Azt hiszem, felesleges is ennél mélyebben belemennem a könyv leírásába. Egyszerűen jó és kész! El kell olvasni! Továbbadom az ajánlást! :)  

Csak egyet bánok...h nem vettem elő ezt a listát korábban, mielőtt ellátogattam Ausztráliába. Teljesen másképp néztem volna körbe. Sebaj! Ezek után muszáj lesz visszamenni!

4 megjegyzés:

  1. Ha lehet javasolnom egy masik kulonleges utikonyvet Vietnamrol, akkor Andrew Xuan Pham: Catfish & mandala c. muvet szeretettel ajanlom. Kambodzsahoz is hasznos tulelo olvasmany.

    Gopala

    VálaszTörlés
  2. Nagyon jól hangzik ez a könyv, be fogom szerezni és ezúttal még időben, egy vietnámi út tervben van. Köszönöm az ajánlást!

    VálaszTörlés
  3. Azt hiszem, elolvasom, ha rátalálok egy példányra vhol...
    V.

    VálaszTörlés
  4. Végeztem egy mini kutatást: a Libri oldalán találtam egyedül egy olyan lehetőséget, h rajtuk keresztül beszerezhető ez a könyv, bár nincs meg nekik raktáron. Az árat kb 2100 Ft körülre adták meg. Hogy milyen nyelven kapható, azt nem tüntetik fel. Ha nem gond az angol, akkor az Amazon-on is meg lehet kapni, elég különböző árakon, attól függően, h milyen régit szeretnétek. Amit nem tudok innen megnézni, h a különböző idegen nyelvű könyvesboltokban mennyire van meg ez a könyv. Sztem esélyes, érdemes ezzel próbálkozni! Sajnos, csak ennyi. Remélem, azért tudtam némi kapaszkodót adni!

    VálaszTörlés